Spis treści

Outsourcing usług księgowych cieszy się dużym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców. Dzięki niemu nie ma konieczności utrzymywania stanowiska księgowego wewnątrz organizacji. Pozwala to na wygenerowanie oszczędności czasu i pieniędzy. Jako biuro rachunkowe Neofin oferujemy zdalną obsługę klienta i automatyzację wybranych obszarów współpracy w oparciu o funkcjonalności narzędzia enova365. Sprawdź, na czym to polega.

Korzyści związane ze zdalną księgowością

Korzystanie ze zdalnej księgowości wiąże się z określonymi korzyściami. Przede wszystkim pozwala to na ograniczenie kosztów własnych przedsiębiorstwa. Wsparcie zewnętrznego biura rachunkowego sprawia, że nie ma konieczności utrzymywania stanowiska księgowej w firmie. W przypadku mniejszych podmiotów odciążony zostaje właściciel, który swoimi kompetencjami często pokrywa również ten obszar.

Zdalna księgowość to nie tylko oszczędność pieniędzy, ale również czasu. Dokumenty wysyłane są w formie elektronicznej i zarówno biuro rachunkowe, jak i przedsiębiorca mają do nich dostęp w czasie rzeczywistym. Pomaga to w kontrolowaniu ich przebiegu. W przypadku narzędzia enova365 dostępna jest również funkcja alertów, która przypomni obu stronom współpracy o konieczności wykonania określonego działania. Wpływa to na usprawnienie pracy oraz redukuje ryzyko ewentualnych błędów księgowych lub przekroczenia urzędowych terminów rozliczeń. To tylko kilka kluczowych korzyści związanych z outsourcingiem usług księgowych.

Automatyzacja powtarzalnych czynności z enova365

Biura rachunkowe od wielu lat stawiają na cyfryzację i narzędzia, które wspierają ich codzienne funkcjonowanie. System ERP enova365 to m.in. funkcjonalny program dla biur rachunkowych, który pozwala na zautomatyzowanie wielu powtarzalnych i rutynowych czynności. Dotyczy to m.in.: wystawiania faktur, generowania raportów finansowych czy też generowania i przesyłania dokumentów rozliczeniowych do właściwych urzędów. Z tej automatyzacji korzysta zarówno biuro rachunkowe, jak i jego klienci. Codzienne prace wykonywane są jeszcze sprawniej, a klient zyskuje bieżące informacje na temat świadczonych dla niego usług księgowych i ich statusu.

Specjalistyczne analizy informacji finansowych

System enova365 oferuje rozbudowaną analitykę. W kilku krokach można wygenerować raport finansowy lub inne zestawienia, które są ważne z punktu widzenia klienta. Wskazują one na obecną kondycję finansową przedsiębiorstwa oraz ewentualne zagrożenia związane z m.in. z opóźnieniami w płatnościach własnych lub z przeterminowanymi fakturami wystawionymi kontrahentom. Narzędzie enova365 charakteryzuje się tu wysoką dokładnością. Po wybraniu odpowiedniej funkcji niemal od razu przedstawi ono wykres finansowy. Analiza zawartych w nim danych pomoże w optymalizacji kosztów prowadzenia firmy i jednoczesnym zwiększeniu jej rentowności.

Poprawa komunikacji na linii klient – biuro rachunkowe

Współpraca biura rachunkowego z klientem opiera się nie tylko na poprawnym prowadzeniu rozliczeń, ale również na wysokiej jakości komunikacji. System enova365 wspiera ten obszar. Jeżeli klient biura rachunkowego również korzysta z tego narzędzia, to istnieje możliwość jednoczesnej pracy na tzw. bazie współdzielonej. Oznacza to, że obie strony zyskują dostęp do tych samych danych w czasie rzeczywistym oraz mogą wymieniać się komunikatami. Usprawnienie tego aspektu możliwe jest również w przypadku klientów nieposiadających dostępu do enova365. Wybrane funkcje systemu pomagają w przekazywaniu danych w sposób automatyczny, w tym m.in. w prowadzeniu eksportów i importów księgowych.

Jakie korzyści zyskuje klient naszego biura?

Dzięki zastosowaniu w biurze rachunkowym Neofin systemu enova365, jesteśmy w stanie zaoferować naszym klientom wiele korzyści. Kluczowe z nich to m.in.:

- możliwość przesyłania dokumentacji księgowej w formie elektronicznej;

- wymiana informacji na linii klient-biuro rachunkowe w czasie rzeczywistym;

- dostęp do informacji finansowych z dowolnego miejsca i w dowolnym czasie, w tym za pomocą urządzeń mobilnych (m.in.: rozrachunki firmy, rozliczenia księgowo-podatkowe);

- zwiększona kontrola pracy ekspertów biura Neofin (m.in. dostęp do wprowadzanych dokumentów i statystyk).

Ponadto nasi specjaliści przygotowują przelewy w plikach, które są zgodne z formatem banku przedsiębiorcy. Usprawnia to dokonywanie płatności na rzecz Urzędu Skarbowego, Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz kontrahentów.

Skorzystaj z naszych usług

Jako biuro rachunkowe Neofin od 2014 roku oferujemy profesjonalne usługi księgowe oparte o działanie systemu ERP. Obsługę zdalną rozpoczęliśmy w 2017 roku, dzięki czemu z powodzeniem możemy prowadzić księgowość dla klientów w całej Polsce. Ponadto oferujemy prowadzenie kadr i płac. Nasze usługi świadczymy zgodnie z najwyższymi standardami rynkowymi oraz obowiązującym przepisami prawa. W procesie zdalnej obsługi klienta wykorzystujemy system enova365. Szukasz wiarygodnego biura rachunkowego dla swojej firmy? Zapraszamy do kontaktu z naszym ekspertem.