Spis treści
Współpraca z naszym biurem rachunkowym pozwala na zastosowanie w Twoim przedsiębiorstwie tzw. samoobsługi pracowniczej. Z tego artykułu dowiesz się, na czym polega ona w praktyce oraz jakie możliwości daje Pulpit Pracownika, za pomocą którego można w sposób zdalny i wygodny wykonywać wiele czynności związanych ze sprawami kadrowymi na linii pracodawca – pracownik – biuro rachunkowe i obsługa HR w firmie.
Na czym polega samoobsługa pracownicza?
Samoobsługa pracownicza to pojęcie, związane z outsourcingiem obsługi kadrowej i pojawiło się już jakiś czas temu. W dużym skrócie polega ona na tym, że pracownicy we własnym zakresie mogą załatwiać wybrane sprawy kadrowe w modelu 24h na dobę. Jednocześnie nie ma potrzeby odwiedzania w tym celu działu kadr, a większość działań odbywa się w modelu zdalnym za pomocą dedykowanego systemu. Tak właśnie wygląda to po wdrożeniu systemu enova365 z intuicyjnym w obsłudze Pulpitem Pracownika. Warto nieco bliżej poznać jego funkcjonalności.
Czym jest Pulpit Pracownika?
Pulpit Pracownika to dedykowana platforma przygotowana przez firmę Soneta w ramach systemu ERP enova365. Jej zadaniem jest poprawa organizacji pracy i zarządzania w firmie oraz usprawnienie procesów kadrowych, zwłaszcza komunikacji na linii pracownik – specjalista ds. kadr i kierownik oraz obiegu dokumentów pomiędzy nimi. W trosce o potrzeby przedsiębiorców autorzy oprogramowania przygotowali intuicyjną w obsłudze i czytelną platformę, dzięki czemu z jej użytkowaniem z powodzeniem poradzą sobie nawet pracownicy o mniejszych umiejętnościach technicznych.
Jakie są kluczowe funkcjonalności pulpitu pracownika?
Warto skupić się na podstawowych funkcjonalnościach, które oferuje Pulpit Pracownika. W końcu to one przekładają się na to, że system enova365 wspiera samoobsługę pracowniczą.
Pracownik z poziomu platformy może wykonywać takie czynności, jak m.in.:
- składanie wniosków urlopowych, które przekazywane są do kierownika w celu akceptacji;
- sprawdzanie dostępnych dni urlopowych pozostałych do wykorzystania przez pracownika;
- składanie wniosków kadrowych związanych m.in. ze: zmianą danych osobowych, danych podatkowych, numeru rachunku bankowego czy też dokumentu tożsamości;
- składanie wniosków o ubezpieczenie członka rodziny;
- składanie wniosków o zmianę miejsca wykonywania pracy zdalnej;
- przeglądanie informacji o czasie pracy i liczbie przepracowanych nadgodzin;
- śledzenie zmian statusu złożonych i oczekujących wniosków pracowniczych (np. wnioski urlopowe);
- przeglądanie kwoty wynagrodzeń;
- weryfikowanie daty ważności badań lekarskich i szkoleń BHP;
- pobieranie i drukowanie raportów kadrowych, pasków wypłat czy też rocznej karty wynagrodzeń.
To tylko przykładowe czynności, które pracownik może wykonać w modelu zdalnym za pomocą Pulpitu Pracownika w enova365, bez konieczności odwiedzania biura kadr i składania dokumentów w formie papierowej. Autorzy systemy stale pracują nad jego udoskonaleniem i z pewnością w najbliższym czasie pojawią się kolejne udogodnienia i funkcjonalności. Atutem systemu jest to, że jest on na bieżąco aktualizowany wraz ze zmieniającymi się w Polsce przepisami prawnymi.
Jakie korzyści zapewni Twojej firmie współpraca z Neofin i korzystanie z Pulpitu?
Korzystanie z Pulpitu Pracownika w firmie wiąże się z wieloma korzyściami. Z punktu widzenia przedsiębiorcy są to np.:
- przyspieszenie przepływu informacji wewnątrz firmy;
- usprawnienie obiegu dokumentów firmowych;
- poprawa organizacji czasu pracy;
- wzrost wydajności działu kadr i płac;
- automatyzacja wybranych procesów administracyjnych;
- poprawa efektywności operacyjnej przedsiębiorstwa;
- lepsze zarządzanie zasobami ludzkimi;
- redukcja kosztów związanych z potrzebą drukowania i przechowywania dokumentów w formie papierowej;
- oszczędność czasu.
Masz międzynarodowy zespół? Bez obaw. System został przygotowany w trzech wersjach językowych: polskiej, angielskiej i ukraińskiej. Dzięki temu jest idealnie dopasowany do obecnej sytuacji na rynku pracy w Polsce.
Jako biuro rachunkowe Neofin doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, z jakimi wyzwaniami mierzą się przedsiębiorcy w Polsce. Oferujemy kompleksowe wsparcie w zakresie księgowości i obsługi kadrowo-płacowej z wykorzystaniem systemu enova365. Aby zyskać wszystkie wyżej wymienione korzyści wystarczy rozpocząć z nami współpracę!
W każdym module w enova365, w tym również w Pulpicie Pracownika, można wprowadzać ponadstandardowe dokumenty, raporty według własnych potrzeb. Na tym polega elastyczność oprogramowania. Jeśli przedsiębiorstwo posiada ponadstandardowe potrzeby, możliwe jest ich dostosowanie programistyczne do specyficznych wymagań. A zadbać o to może Autoryzowany Partner enova365, firma XLE Sp. z o.o, z którą współpracujemy. Firma oferuje profesjonalne wsparcie w zakresie konfiguracji i personalizacji systemu. Dzięki temu, przedsiębiorstwa mogą optymalnie wykorzystać możliwości enova365. Zespół XLE ma niezbędne doświadczenie, by zapewnić Klientom biura rachunkowego rozwiązania spełniające ich oczekiwania.
W najbliższym czasie opublikujemy artykuł na temat Pulpitu Kierownika i przybliżymy jego funkcjonalności i możliwości, dlatego zachęcamy do śledzenia naszego bloga!